Researcher Image
مي فيصل احمد - May Faisal Ahmed
PhD - assistant professor
College of Education for Pure Sciences (Ibn Al-Haitham) , Deparment of Biology
[email protected]
Summary

حاصل على شهادة الدكتوراه في التربية و علم النفس / ادارة تربوية من جامعة بغداد / كلية التربية للعلوم الانسانية- ابن رشد حاصلة على اللقب العلمي استاذ مساعد تدريسية في

جامعة بغداد/ كلية التربية ابن الهيثم قسم علوم الحياة

Qualifications

دبلوم معهد ادارة الرصافة -1988 بكالوريوس ادارة و اقتصاد / احصاء -1993 ماجستير جامعة بغداد كلية التربية للعلوم الصرفة ابن الهيثم قسم علوم التربوية النفسية 2011 دكتوراه في التربية و علم النفس / ادارة تربوية من جامعة بغداد / كلية التربية للعلوم الانسانية- ابن رشد-2014

Responsibility

موظفة في وحدة الدراسات العليا في جامعة بغداد - كلية التربية للعلوم الصرفة ابن الهيثم من 1992-2011 تدريسية في جامعة بغداد - كلية التربية للعلوم الصرفة ابن الهيثم توليت خلالها مهام مسؤولية لجان امتحانية , لجان تقييم اداء , لجنة زي موحد , لجان التقويم الذاتي, لجان علمية و تحضيرية في مؤتمرات محلية و دولية من 2011 و لغاية الآن.

Awards and Memberships

درع تكريمي لغرض القاء البحث في مؤتمرات علمية للفترة من 2019-2023

Research Interests

بحوث تطبيقية في خدمة المجتمع و سوق العمل

Academic Area

ادارة تربوية

Teaching

الدراسات الاولية مادة علم النفس التربوي في قسم الكيمياء لعدة سنوات مادة ادارة تربوية في قسم الحاسوب لعدة سنوات مادة ادارة تربوية في قسم الرياضيات لعدة سنوات مادة ادارة تربوية في قسم علوم الحياة لحد الان

الدراسات العليا ماجستير طرائق تدريس في علوم الحياة /مادة الاحصاء و البلنر و مقاييس و اختبارات و مناهج البحث

Supervision

لا يوجد

Publication Date
Mon Mar 01 2021
Journal Name
Review Of International Geographical Education
Application of strategic management in the colleges of Education / University of Baghdad
...Show More Authors

A field study aimed at identifying the reality of the application of strategic management in the colleges of education/ University of Baghdad. The research adopted the descriptive analytical approach. The research community, consisting of 801 faculty teachers, has been identified. The research sample was selected in a simple random way and represented 15% of the research community, totalling 124 teaching members. A questionnaire was constructed that included (46) items divided between areas (strategic objectives, strategy planning and formulation, implementation of the strategy, and evaluation of the strategy). The honesty and consistency of the tool was verified. The researcher analyzed the research data using SPSS. The most important resu

... Show More
Preview PDF
No Events Found