The agency contract is one of the personal account of decades, as the character is both the agent and the principal place of consideration, and characterized Agency important practical and legal as a means and a tool makes it easier for people things of their lives by enabling them to hold the actions they can not sometimes hold them on their own for their absence from the place of the contract or to inexperience or to the large number of their concerns. However, the development of economic, legal and social life dictated finding agency where the principal can be dismissed and his agent to suspend agent right or the other this agency only with the consent of his right to the agency this agency is known acting non-isolated, though the basis of the departure of the impact of the agency to the proxy or the other is not to inflict damage or the other agent, so that the Agency organized for their own benefit . Agency if not accompanied by other interests or agent be capable of isolating, like other agencies, as it is a contract is needed.
يهدف هذا البحث الى تحليل وتأثير سياسات إدارة الموارد البشرية (كمتغير مستقل) الواردة في برنامج إصلاح القطاع العام على الخدمة المدنية (كمتغير تابع)، وتكمن أهمية البحث في تحقيق وتطبيق المشروعات المختلفة في مجاميع الإصلاح الخاصة بالقطاعات العامة وبجهاز إدارة الموارد البشرية على وجه الخصوص ، وذلك من خلال تحليل اتجاهات الإدارة وسياساتها و تحديد كافة نقاط القوة والعمل على تحسين وزيادة معدلات كفاءتها والع
... Show Moreيدور هذا البحث حول جمع الالفاظ التي تتعلق بأعضاء جسم الانسان في ديوان محمد مصطفى الماحيّ, وترتيبها في حقول دَلاليّة على وفق دراسة معجمية, تناولت فيها الالفاظ التي تتعلّق بأعضاء جسم الانسان, فكان الهدف من هذه الدراسة هو دراسة الألفاظ التي ترتبط دَلالتها بمفهوم عام يجمعها حقل دلاليّ واحد كجمع الفاظ (الرأس, والعين, والانف), تحت مفهوم (أعضاء الانسان) وبيان العلاقات الدَلاليّة بين هذه الالفاظ, كــ (الترادف والمشترك
... Show MoreThe Role of Japan in the Reconstruction of Iraq
ABSTRACT
The research aims to clarify the role of electronic marketing and what it can achieve in promoting the products of the national industry in Iraq. Marketing channel depends on modern communication and information technology that industrial and metal companies can use in promoting and selling their products along with traditional marketing outlets. To achieve the objectives of the research, a questionnaire was used, which consists of three axes, the first includes the personal data of the sample (gender, age, educational attainment, place of residence, marital status, income level), while the second axis includes various questions about the products of the national industry. Third axis includes que
... Show Moreيهدف البحث الحالي إلى اختبار العلاقة بين نوعية حياة العمل والإبداع التنظيمي في ديوان وزارة التخطيط ، ولبلوغ الهدف المذكور وبناء على معطيات البحث الاستطلاعي للباحث بني ألانموذج الفرضي للبحث الذي ضم المتغير المستقل والمعتمد، واعتماداً على حركية الأنموذج صيغت فرضيتان، ولاختبار صحة الفرضيات وجمع المعلومات من عينة البحث البالغة (100) مدير يمثلون مرك
... Show Moreالمستخلص
، ( اب ( ١٩٢٢ ô یدتھ ارض الیب ô ي قص ô وت ،ف ô زي الی ô اعر الانجلی ô یھدف ھذا البحث الى بیان مدى تأكید الش
ن ô ة م ô ان والطبیع ô ین الانس ô ت ب ô ا ربط ô ي لطالم ô ة ،الت ô على الحاجة الملحة للانسان الحدیث لاسترجاع الصلة الحمیم
ة ô ي بمثاب ô ة ھ ô ان الثلاث ô ذه الارك ô ین ھ ô ة ب ô ة الموثق ô ذه العلاق ô رى .ان ھ ô ة اخ ô ن جھ ô جھة ، وبین الانسان والاسطورة م
ات ô ي الثقاف ô ة ف ô وس الدینی ô وبة والطق ô اطیر الخ
تعد لعبة كرة القدم ولا زالت من الألعاب التي تحظى بمتابعة الكثير من شرائح المجتمع، وهناك عناصر أساسية لها ( الملعب، الأدوات، اللاعبين، الحكام ) والحكام يشكلون العنصر الرئيس لهذه اللعبة إذ تدار كل مباراة بواسطة طاقم تحكيمي يشمل حكم ساحة بالتعاون مع حكمين مساعدين وحكم رابع ، ومن خلال خبرة الباحثان كونهما يعملان في مجال التحكيم وجدا إن هناك ضعفا في هذا المجال للموسم الكروي (2008 – 2009)، وهذا ما أشارت أليه العديد من وس
... Show MoreThree hundred Iraqi people participated in demographic and attitudes study about red and white meat consumption. The mean age of the participants was 50 SD ± 11 years (mean 30-72); 51% were females and 49% males, mostly in forties who lived ≥ 5 years in Baghdad. The results showed that 80% of individuals prefer red meat. A 90% of people prefer fresh meat compared to frozen and processed meat. A 60% of people buy meat from popular markets. Nearly 87% of respondents believe the improving of livestock sector is essential and 80% of people confirmed there are obstacles to development this sector. An 80% of participates thought the reasons of the high prices of local fresh meat is the lack of plann
... Show More